Laureaci III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego
20.03.2013W środę, 13 marca w 2013 roku w Warszawie nastąpiło ogłoszenie wyników III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!”. Wygrał projekt „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego” autorstwa trójki przyjaciół – Aleksandra i Macieja Lewandowskich z Gdyni oraz Małgorzaty Kołacz z Wrocławia. Dodatkowo Jury wyróżniło wyprawę „Cho Oyu 8021 – Ski Expedition” Olka Ostrowskiego i Kazika Chmiesta z Wetliny.
124 wyprawy zostały zgłoszone do III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!” O wygranej zadecydowały głosy internautów (50%) oraz Kapituły (50%), w skład której weszli: Olga Morawska – pomysłodawczyni projektu, Patrycja Konopka – reprezentująca LOTTO – Głównego Partnera Memoriału, Jacek Grzędzielski – przedstawiciel marki SALEWA – Partnera Sprzętowego oraz zwycięzcy poprzednich edycji: Stefan Czerniecki i Szymon Kowalczyk. Wszystkie nadesłane projekty były oceniane pod kątem zaangażowania uczestników, ciekawej wizji projektu i sposobu jej przedstawienia przez autorów, a także pod kątem realnego budżetu potrzebnego na jego realizację.
– Burzliwe obrady za nami. Ciężko nam było wybrać jeden projekt spośród całej palety. Niesamowite, jakie ludzie mają pomysły i cele do realizacji. Memoriał był już m.in. w wenezuelskiej dżungli, czy na piaskach Sahary. Teraz kolej na podróż wokół Morza Czarnego. Zapewne będzie emocjonująco, egzotycznie i szalenie ciekawie. Zwycięzcom gratuluję, szykujcie się bo piękna przygoda przed Wami! – mówi Szymon Kowalczyk, zwycięzca II edycji Memoriału.
Pomysł zwycięskiej wyprawy „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego”, zrodził się z pasji jej autorów do desek oraz zamiłowania do podróży, podczas których młodzi globtroterzy, Olek i Maciek Lewandowscy oraz Małgosia Kołacz, przemierzają ulice miast i wiosek, poznają obyczaje napotkanych kultur i na chwilę stają się częścią lokalnej społeczności. Projekt zakłada przejechanie samochodem 10 000 km w poszukiwaniu najlepszych miejsc do kitesurfingu i surfingu na morzu Czarnym oraz Kaspijskim, przemierzenie na longboardach Krymu, Sochi, Tibilisi i Istambułu, ślizg na wakeboardzie nieopodal ukraińskiej Odessy, tureckiego Samsun i Izmiru ale także, zdobycie najwyższego szczytu Europy – góry Elbrus – i zjazd na snowboardzie po jego zboczach. Ambitny plan zwycięzcy chcą zrealizować na przełomie września i października 2013 roku.
Strasznie cieszymy się ze zwycięstwa, to dla nas przełomowy moment, który przyszedł we właściwym czasie. Od dawna chcieliśmy poznać Wschodnią Europę i zrobić to w nietuzinkowy sposób, łącząc naszą pasję do sportów deskowych, z chęcią poznania kultur i specyfiki tamtych regionów. Mamy wiele pomysłów, między innymi chcemy zrobić niesamowity film z tej wyprawy. To strasznie fajne, że są takie projekty jak Memoriał Piotra Morawskiego, które pomagają młodym ludziom w realizacji marzeń. Dla nas to zaszczyt, że organizatorzy docenili właśnie nasz projekt. Bardzo dziękujemy! – Olek Lewandowski zwycięzca III edycji Memoriału.
Główną nagrodą w Memoriale jest wsparcie finansowe fundowane przez Głównego Partnera Memoriału – LOTTO, umożliwiające realizację wymarzonego projektu oraz wsparcie sprzętowe marki SALEWA. Relacje z wypraw, będzie można śledzić na bieżąco na stronie www.miejodwage.pl.
– „Wszystko zaczyna się od marzeń”. Lotto od ponad pół wieku spełnia marzenia milionów Polaków, którzy wygrywają w naszych grach. Memoriał ma przede wszystkim czcić pamięć o wspaniałym człowieku, jakim był Piotrek Morawski i filozofię jego życia. Uczestnicy Memoriału kierują się w swoich wyborach –podobnie jak Piotr – ogromną chęcią realizowania swoich marzeń. I my te marzenia z przyjemnością pomożemy spełnić – mówi Patrycja Konopka, reprezentująca LOTTO, Głównego Partnera Memoriału.
W tym roku przyznano również wyróżnienie dla projektu „Cho Oyu – Ski Expedition”. Olek i Kazik planują zdobyć ośmiotysięcznik Cho Oyu i zjechać na nartach po jego zachodniej ścianie. Wyróżnieni otrzymają sprzęt marki SALEWA.
– Chciałabym serdecznie podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w Memoriał. Zarówno uczestnikom, którzy zgłosili aż 124 projekty wypraw, ale także Internautom, który oddali 40 000 głosów. To naprawdę niesamowite. Wygrana w Memoriale to jak trafienie szóstki w Lotto. Bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy pomóc fajnym, młodym ludziom i zrealizować ich marzenia. – mówi Olga Morawska, pomysłodawczyni Memoriału.
Zgodnie z regulaminem, o wygranej zdecydowały głosy Internautów (50%)i Kapituły Memoriału (50%). „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego” to zwycięski projekt, który znalazł się w pierwszej dziesiątce pod względem liczby głosów internautów. Kapituła doceniła w tym projekcie oryginalne połączenie pasji podróżowania i poznawania innych kultur z aktywnością sportową o szerokim spektrum – od snowboardu po kitesurfing. Oryginalność tego projektu przesądziła o ostatecznym wyborze Kapituły. Niemniej jednak decyzją Kapituły doceniono również wyprawę o największej liczbie głosów Internautów. Wyprawa „Cho Oyu – Ski Expedition” została wyróżniona i uzyska wsparcie sprzętowe marki SALEWA oraz zapewnienie pomysłodawczyni projektu Olgi Morawskiej o pomocy w pozyskiwaniu środków na realizację tego projektu. Mechanizm głosowania, który uwzględnia głosy Internautów i głosy Kapituły – daje możliwość zweryfikowania budżetów oraz oceny ryzyka niebezpieczeństwa w trakcie realizacji projektów. Decyzje Internautów są dla Kapituły bardzo ważne, w II Edycji wygrały również projekty najchętniej wybierane przez Internautów. Pamiętajmy, że Memoriał jest dla wszystkich i każdy projekt miał równe szanse.
Pomysł Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej Odwagę!” zrodził się z potrzeby uczczenia pamięci wybitnego wspinacza i himalaisty oraz promowania jego sposobu na życie – pozytywnej energii, odwagi spełniania marzeń i poszukiwania nowych wyzwań.
WSPIERAJĄ NAS:
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce jest PARTNEREM GŁÓWNYM III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej Odwagę!” Właściciel marki LOTTO – Totalizator Sportowy już od 56 lat działa nieprzerwanie na rynku gier liczbowych i loterii pieniężnych, spełniając marzenia milionów Polaków. | |
Partner Sprzętowy ubiera i zaopatruje w sprzęt laureatów tegorocznej edycji. SALEWA to wiodąca marka na rynku outdoorowym, której logo z czarnym orłem to symbol zarówno niemalże 100-letniej tradycji, jaki i dynamicznego rozwoju firmy. Niezmiennie od 1935 roku, SALEWA produkuje najwyższej jakości specjalistyczny sprzęt i odzież do sportów górskich oraz wspiera najważniejsze projekty środowiska wspinaczkowego. |
Honorowym patronatem Memoriał im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!” objęli: Polski Związek Alpinizmu, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Żeglarski, Fundacja Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki, TOPR i GOPR.
***
Piotr Morawski (ur. 27.12.1976, zm. 08.04.2009) ̶ doktor chemii na Politechnice Warszawskiej, największy polski himalaista młodego pokolenia, jeden z najlepszych himalaistów świata. Zdobywca 6 ośmiotysięczników. Od 2007 roku pełnił funkcję wiceprezesa Polskiego Związku Alpinizmu. Do największych osiągnięć w wysokogórskiej karierze Piotrka należy pierwsze zimowe wejście na ośmiotysięcznik Shisha Pangma, wraz z Simone Moro, ustanowili rekord wysokości wejścia zimą na K2, wraz z Denisem Urubko, a także trawers Gasherbruma I wraz z Peterem Hamorem czy pierwsze przejście południowej ściany Shisha Pangmy zimą wraz z Simone Moro. W 2009 podczas wyprawy aklimatyzacyjnej na Dhaulagiri Piotr Morawski wpadł do szczeliny lodowcowej, niestety nie udało się go uratować. Zginął mając 32 lata.
www.piotrmorawski.com