KRS 0000084062

Laureaci III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego

20.03.2013

W środę, 13 marca w 2013 roku w Warszawie nastąpiło ogłoszenie wyników III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!”. Wygrał projekt „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego” autorstwa trójki przyjaciół – Aleksandra i Macieja Lewandowskich z Gdyni oraz Małgorzaty Kołacz z Wrocławia. Dodatkowo Jury wyróżniło wyprawę „Cho Oyu 8021 – Ski Expedition” Olka Ostrowskiego i Kazika Chmiesta z Wetliny.

124 wyprawy zostały zgłoszone do III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!” O wygranej zadecydowały głosy internautów (50%) oraz Kapituły (50%), w skład której weszli: Olga Morawska – pomysłodawczyni projektu, Patrycja Konopka – reprezentująca LOTTO – Głównego Partnera Memoriału, Jacek Grzędzielski – przedstawiciel marki SALEWA – Partnera Sprzętowego oraz zwycięzcy poprzednich edycji: Stefan Czerniecki i Szymon Kowalczyk. Wszystkie nadesłane projekty były oceniane pod kątem zaangażowania uczestników, ciekawej wizji projektu i sposobu jej przedstawienia przez autorów, a także pod kątem realnego budżetu potrzebnego na jego realizację.

– Burzliwe obrady za nami. Ciężko nam było wybrać jeden projekt spośród całej palety. Niesamowite, jakie ludzie mają pomysły i cele do realizacji. Memoriał był już m.in. w wenezuelskiej dżungli, czy na piaskach Sahary. Teraz kolej na podróż wokół Morza Czarnego. Zapewne będzie emocjonująco, egzotycznie i szalenie ciekawie. Zwycięzcom gratuluję, szykujcie się bo piękna przygoda przed Wami! – mówi Szymon Kowalczyk, zwycięzca II edycji Memoriału.

Pomysł zwycięskiej wyprawy „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego”, zrodził się z pasji jej autorów do desek oraz zamiłowania do podróży, podczas których młodzi globtroterzy, Olek i Maciek Lewandowscy oraz Małgosia Kołacz, przemierzają ulice miast i wiosek, poznają obyczaje napotkanych kultur i na chwilę stają się częścią lokalnej społeczności. Projekt zakłada przejechanie samochodem 10 000 km w poszukiwaniu najlepszych miejsc do kitesurfingu i surfingu na morzu Czarnym oraz Kaspijskim, przemierzenie na longboardach Krymu, Sochi, Tibilisi i Istambułu, ślizg na wakeboardzie nieopodal ukraińskiej Odessy, tureckiego Samsun i Izmiru ale także, zdobycie najwyższego szczytu Europy – góry Elbrus – i zjazd na snowboardzie po jego zboczach. Ambitny plan zwycięzcy chcą zrealizować na przełomie września i października 2013 roku.

Strasznie cieszymy się ze zwycięstwa, to dla nas przełomowy moment, który przyszedł we właściwym czasie. Od dawna chcieliśmy poznać Wschodnią Europę i zrobić to w nietuzinkowy sposób, łącząc naszą pasję do sportów deskowych, z chęcią poznania kultur i specyfiki tamtych regionów. Mamy wiele pomysłów, między innymi chcemy zrobić niesamowity film z tej wyprawy. To strasznie fajne, że są takie projekty jak Memoriał Piotra Morawskiego, które pomagają młodym ludziom w realizacji marzeń. Dla nas to zaszczyt, że organizatorzy docenili właśnie nasz projekt. Bardzo dziękujemy! – Olek Lewandowski zwycięzca III edycji Memoriału.

Główną nagrodą w Memoriale jest wsparcie finansowe fundowane przez Głównego Partnera Memoriału – LOTTO, umożliwiające realizację wymarzonego projektu oraz wsparcie sprzętowe marki SALEWA. Relacje z wypraw, będzie można śledzić na bieżąco na stronie www.miejodwage.pl.

– „Wszystko zaczyna się od marzeń”. Lotto od ponad pół wieku spełnia marzenia milionów Polaków, którzy wygrywają w naszych grach. Memoriał ma przede wszystkim czcić pamięć o wspaniałym człowieku, jakim był Piotrek Morawski i filozofię jego życia. Uczestnicy Memoriału kierują się w swoich wyborach –podobnie jak Piotr – ogromną chęcią realizowania swoich marzeń. I my te marzenia z przyjemnością pomożemy spełnić – mówi Patrycja Konopka, reprezentująca LOTTO, Głównego Partnera Memoriału.

W tym roku przyznano również wyróżnienie dla projektu „Cho Oyu – Ski Expedition”. Olek i Kazik planują zdobyć ośmiotysięcznik Cho Oyu i zjechać na nartach po jego zachodniej ścianie. Wyróżnieni otrzymają sprzęt marki SALEWA.

– Chciałabym serdecznie podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w Memoriał. Zarówno uczestnikom, którzy zgłosili aż 124 projekty wypraw, ale także Internautom, który oddali 40 000 głosów. To naprawdę niesamowite. Wygrana w Memoriale to jak trafienie szóstki w Lotto. Bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy pomóc fajnym, młodym ludziom i zrealizować ich marzenia. – mówi Olga Morawska, pomysłodawczyni Memoriału.

Zgodnie z regulaminem, o wygranej zdecydowały głosy Internautów (50%)i Kapituły Memoriału (50%). „Pięcioma deskami dookoła Morza Czarnego” to zwycięski projekt, który znalazł się w pierwszej dziesiątce pod względem liczby głosów internautów. Kapituła doceniła w tym projekcie oryginalne połączenie pasji podróżowania i poznawania innych kultur z aktywnością sportową o szerokim spektrum – od snowboardu po kitesurfing. Oryginalność tego projektu przesądziła o ostatecznym wyborze Kapituły. Niemniej jednak decyzją Kapituły doceniono również wyprawę o największej liczbie głosów Internautów. Wyprawa „Cho Oyu – Ski Expedition” została wyróżniona i uzyska wsparcie sprzętowe marki SALEWA oraz zapewnienie pomysłodawczyni projektu Olgi Morawskiej o pomocy w pozyskiwaniu środków na realizację tego projektu. Mechanizm głosowania, który uwzględnia głosy Internautów i głosy Kapituły – daje możliwość zweryfikowania budżetów oraz oceny ryzyka niebezpieczeństwa w trakcie realizacji projektów. Decyzje Internautów są dla Kapituły bardzo ważne, w II Edycji wygrały również projekty najchętniej wybierane przez Internautów. Pamiętajmy, że Memoriał jest dla wszystkich i każdy projekt miał równe szanse.

Pomysł Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej Odwagę!” zrodził się z potrzeby uczczenia pamięci wybitnego wspinacza i himalaisty oraz promowania jego sposobu na życie – pozytywnej energii, odwagi spełniania marzeń i poszukiwania nowych wyzwań.

WSPIERAJĄ NAS:

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce jest PARTNEREM GŁÓWNYM III edycji Memoriału im. Piotra Morawskiego „Miej Odwagę!” Właściciel marki LOTTO – Totalizator Sportowy już od 56 lat działa nieprzerwanie na rynku gier liczbowych i loterii pieniężnych, spełniając marzenia milionów Polaków.
Partner Sprzętowy ubiera i zaopatruje w sprzęt laureatów tegorocznej edycji. SALEWA to wiodąca marka na rynku outdoorowym, której logo z czarnym orłem to symbol zarówno niemalże 100-letniej tradycji, jaki i dynamicznego rozwoju firmy. Niezmiennie od 1935 roku, SALEWA produkuje najwyższej jakości specjalistyczny sprzęt i odzież do sportów górskich oraz wspiera najważniejsze projekty środowiska wspinaczkowego.

Honorowym patronatem Memoriał im. Piotra Morawskiego „Miej odwagę!” objęli: Polski Związek Alpinizmu, Polski Związek Kajakowy, Polski Związek Żeglarski, Fundacja Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki, TOPR i GOPR.

www.miejodwage.pl

***

Piotr Morawski (ur. 27.12.1976, zm. 08.04.2009) ̶ doktor chemii na Politechnice Warszawskiej, największy polski himalaista młodego pokolenia, jeden z najlepszych himalaistów świata. Zdobywca 6 ośmiotysięczników. Od 2007 roku pełnił funkcję wiceprezesa Polskiego Związku Alpinizmu. Do największych osiągnięć w wysokogórskiej karierze Piotrka należy pierwsze zimowe wejście na ośmiotysięcznik Shisha Pangma, wraz z Simone Moro, ustanowili rekord wysokości wejścia zimą na K2, wraz z Denisem Urubko, a także trawers Gasherbruma I wraz z Peterem Hamorem czy pierwsze przejście południowej ściany Shisha Pangmy zimą wraz z Simone Moro. W 2009 podczas wyprawy aklimatyzacyjnej na Dhaulagiri Piotr Morawski wpadł do szczeliny lodowcowej, niestety nie udało się go uratować. Zginął mając 32 lata.
www.piotrmorawski.com

Bezpieczny Kazbek
Polski Związek Alpinizmu Klub Wysokogórki Warszawa
wspinanie.pl brytan